Bli med?

Vil du delta i NM i filosofi?

Dersom du selv er elev i, eller underviser i filosofi, i den videregående skole, i Historie og filosofi eller Religion og etikk, kan du la din skole bli med Filosofi NM første runde, som arrangeres hver høst. Ta kontakt med oss, vi vil gjerne utvide samarbeidet vårt med flere skoler.

Vil du delta i NM i historie og filosofi?

Dersom du har Historie og filosofi programfag, kan du delta i NM i historie og filosofi. Dette fordrer at din filosofilærer blir med i juryen i Lærernettverket, som bidrar til å gjøre evalueringsarbeidet i mai hvert år. Din lærer eller du kan ta kontakt med oss i filosofiforeningen, så vi får opprettet et samarbeid.

Vil du bli med i filosofiolympiaden?

Det er vinnere av NM i filosofi som får tilbud om å utgjøre den norske delegasjonen til filosofiolympiaden. Vil du bli med i NM, tar du eller din filosofilærer kontakt med oss i Filosofiforeningen.

Vil du bli med på Filosofidagen ved Fritt ord?

I mars hvert år arrangerer Filosofiforeningen filosofidagen ved Fritt Ord. Her er det seminarer og møter med forelesere fra universiteter og møter med annen filosofiinteressert ungdom landet rundt. De beste i første runde i NM i filosofi som får invitasjon til å delta på filosofidagen, men vi har flere åpne plasser. Ta kontakt med Filosofiforeningen dersom du ønsker en invitasjon.

Vil du bli med på Nansenskolens filosofidag?

I januar måned samarbeider Filosofiforeningen og Nansenskolen om Nansenskolens filosofidag. Dette er et tilbud til ungdom fra hele landet med Historie og filosofi-programfag. Informasjon får ved å kontakte filosofiforeningen eller Joakim Hammerlin ved Nansenskolen. Det er begrenset med plasser, førstemann til mølla!

Påmelding skjer ved å kontakte nestleder Trine Rogndokken.

Vil du delta i lærernettverket?

Vil du bli med i lærernettverket? Ta kontakt med filosofiforeningen, vi vil gjerne utvide samarbeidet vårt med flere filosofilærere.