Hvem er vi?

Filosofi kom inn i videregående skole for fullt i 2006 i form av faget Historie og filosofi. Dette er et såkalt programfag, noe som vil si at det er en faglig fordypning som velges av eleven i hele fem timer hver uke. Fordypningen strekker seg over to år og vi har dermed god tid på å bevege oss fra førsokratikere til moderne tenkere.

I mange land opplever man at filosofi er på vei ut av skolesystemene, mens vi i Norge nå har de beste rammer for filosofiundervisning i skolen i verden. Vi i Filosofiforeningen vil styrke faget, og vi vil utvide muligheter til fordypning i filosofi ved å tilby mesterskap, seminarer og møteplasser hvor filosofiinteressert ungdom kan møtes på tvers av skoler og bygrenser. Er du interessert i vårt arbeid, ta gjerne kontakt med oss!